Чукв’янська громада

Львівська область, Самбірський район

ПЛАН соціально-економічного розвитку Чукв’янської об’єднаної територіальної громади на 2018 рік

 Додаток

 рішення ХХХІІІ сесії

Чукв’янської сільської ради

 від 20 грудня 2017 року № 9

 

План

соціально – економічного розвитку

Чукв’янської об’єднаної територіальної громади 2018 рік

 

1. Вступ

План соціально-економічного розвитку  Чукв’янської об’єднаної територіальної громади  на 2018 рік (далі – План) розроблено відповідно до Закону України  «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних  документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету.

План соціально-економічного розвитку Чукв’янської об’єднаної територіальної громади  на 2018 рік (далі – План) розроблений виконавчим комітетом Чукв’янської сільської ради і ставить перед собою важливе завдання – створити базову основу для майбутнього розвитку громади, економічного зростання, конкурентоздатності території громади, збереження чисельності населення, зменшення відтоку населення, насамперед, молоді та кваліфікованих спеціалістів.

З метою визначення найбільш об’єктивних пріоритетів діяльності Чукв’янської об’єднаної територіальної громади  на 2018 рік у Плані передбачений моніторинг наявних власних ресурсів, стану демографічної ситуації, стану розвитку інфраструктури та економіки, визначення сильних та слабких сторін, можливостей та загроз розвитку територіальної громади.

Проведення  аналізу дозволить сформулювати комплексну систему цілей, завдань, основних заходів економічного і соціального розвитку громади на 2018 рік, які базуватимуться на розумінні поточної соціально-економічної ситуації, що склалася на території громади, з урахуванням проблем та першочергових потреб населення, фінансових та організаційних ресурсів об’єднаної територіальної громади, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів.

Відповідно до оцінки тенденцій економічного і соціального розвитку територіальної громади та наявних проблем, у Плані визначено цілі та завдання соціальної та економічної політики на 2018 рік  та  передбачено комплекс взаємопов’язаних заходів із зазначенням джерел їх фінансування.

Основною метою Плану є загальне підвищення суспільного добробуту населення.

План є основою для формування та раціонального використання фінансових ресурсів відповідно до визначених цілей і завдань соціально-економічного розвитку Чукв’янської об’єднаної територіальної громади на 2018 рік.

Відповідальні за виконання заходів Плану – виконавчий комітет  Чукв’янської сільської ради, постійні комісії в межах компетенції та повноважень.

Заходи Програми фінансуються за рахунок коштів бюджету сільської ради, субвенцій з державного бюджету, коштів,  одержаних від соціальних угод з сільськогосподарськими підприємствами та підприємцями.

У процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни і доповнення до Програми затверджуються сесією Чукв’янської сільської ради за поданням сільського голови, виконкому сільської ради або відповідних постійних депутатських комісій.

 

2. Аналітична частина.

2.1. Географічне розташування, опис суміжних територій

 

Територія Чукв’янської об’єднаної територіальної громади згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Самбірського району Львівської області. 

Чукв’янська об’єднана територіальна громада (далі – Чукв’янська сільська рада) утворилася у 2015 році на базі Блажівської сільської ради з адміністративним центром с.Чуква. До складу громади входить 7 населених пунктів, а саме: с.Бережниця, с.Блажів, с.Воля-Блажівськ, с.Волянка, с.Млин та с.Чуква.

Загальна площа території Чукв’янської сільської ради складає 76,82 кв.м.

Відстань від адміністративного центру  громади до обласного центру – 72 кілометри.

Територія Чукв’янської сільської ради є нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися.

Чукв’янська об’єднана  територіальна громада розташована у південно-західній частині Самбірського району та межує із Страшевицькою сільською радою Старосамбірського району, Стрілковицькою, Ралівською та Вільшаницькою сільськими радами Самбірського району.

Загальна кількість сільськогосподарських угідь складає 4712,6835 га, з них рілля – 3748,9381 га, пасовища – 547,93 га, сінокіс – 255,5590 га. Ліси  становлять 2585,60 га, водне дзеркало – 249,8371 га.

 

2.2. Демографічна ситуація та соціальний захист населення

Демографічна ситуація в Чукв’янській сільській раді характеризується сталою кількістю населення. На фоні загальнодержавного та районного зменшення кількості жителів, в Чукв’янській ОТГ спостерігається невеликий щорічний приріст. Це пояснюється в першу чергу міграцією населення через вигідне розташування, адже поруч обласний та районний центр – це робить Чукв’янську сільську раду привабливою для постійного проживання. Більшість факторів, які впливають на демографічну ситуацію в громаді, формуються на загальнодержавному рівні і залежать від фінансово-економічного стану та добробуту населення.

Станом на 01.01.2018 року загальна чисельність населення об’єднаної територіальної громади складає 3380 осіб, з них від  0 до 17 – 775, від 18 до 60 – 1965, старші 60 – 640.

Соціальний захист людей похилого віку, ветеранів, учасників  АТО, мало захищених верств населення є одним з пріоритетних напрямків соціальної політики та передбачає здійснення заходів, спрямованих на створення умов, що забезпечують економічне і моральне благополуччя, а також надання їм додаткових прав і гарантій. У  Чукв’янської сільській раді  реалізуються державні соціальні програми, в ході яких здійснюються заходи щодо поліпшення становища громадян похилого віку, ветеранів війни, учасників АТО та бойових дій, дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування та інших категорій малозахищених верств, які проживають в сільській місцевості, забезпечення доступності медичної допомоги, культурно-дозвільних та інших послуг, сприяння активній участі літніх людей у житті суспільства.

Рішенням сесії сільської ради № 1 від 20.12.2017 року прийнята Місцева програма «Виплати одноразової адресної допомоги малозабезпеченим громадянам на території Чукв’янської сільської ради  на 2018 рік» в сумі 140000 грн.

2.3. Зайнятість населення та ринок праці

На території  Чукв’янської сільської ради здійснюють діяльність ТзОВ «Самбірська птахофабрика», ТзОВ «Агро ЛВ Лімітед», КНТ «Куйдич», ТзОВ «Чумак», ПП «Жасмін-Плюс»  зареєстровано 7 фізичних осіб-підприємців.

Рішенням сесії сільської ради № 1 від 20.12.2017 року прийнята Місцева програма організації та  фінансування у 2018 році громадських робіт і передбачено кошти в сумі 56120 грн на оплату праці особам, що працюватимуть на громадських роботах від Самбірського міськрайонного центру зайнятості.

У рамках регіональної програми зайнятості населення передбачається здійснення заходів, спрямованих на активізацію економічної діяльності населення, розширення сфери застосування праці, створення умов для самостійної зайнятості та соціальної підтримки незайнятих, зареєстрованих у державній службі зайнятості, у тому числі:

- сприяння працевлаштуванню  незайнятих громадян;

- залучення на безоплатній основі до громадських робіт осіб, що перебувають на обліку у державній службі зайнятості;

- посилення контролю за дотриманням вимог законодавства про працю, зайнятість населення та про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття;

- забезпечення реалізації прав і гарантій працівників, недопущення випадків використання найманої сили без належного оформлення трудових відносин з роботодавцем;

- зниження соціальної напруги шляхом визначення домогосподарств, у яких жодна з осіб працездатного віку немає роботи, та сприяння працевлаштуванню таких осіб;

- сприяння розвитку підприємництва.

 

2.3. Стан розвитку інфраструктури

2.3.1. Транспорт та транспортна інфраструктура

Транспортне сполучення жителів населених пунктів громади здійснюється автомобільним транспортом загального користування у приміському  сполученні.

Постійним транспортним сполученням з нинішнім районним центром  забезпечені майже всі населені пункти громади.

У 2018 році планується провести капітальний ремонт дороги по вулиці Шевченка з метою перевезень пасажирів в межах громади та буде забезпечено роботу по безперебійному перевезенню пасажирів до адміністративного центру с.Чуква.

Основними проблемами транспортної інфраструктури є незадовільний стан доріг, висока затратність транспорту, відсутність державного фінансування на проїзд громадян пільгових категорій, невисокий пасажиропотік.

Головною проблемою на сьогодні залишається необхідність забезпечення виконання значних обсягів невідкладних ремонтів та реконструкції доріг. Обсяги виділеного фінансування ремонтних робіт на місцевих дорогах, як і в попередніх роках, не забезпечують дотримання норм щодо міжремонтних строків експлуатації.

Для забезпечення у 2018 році підвищення рівня безпеки дорожнього руху, розвитку дорожньої інфраструктури, поліпшення інформаційного забезпечення учасників дорожнього руху головним завданням розвитку галузі визначено проведення реконструкції, капітального та поточного ремонтів автомобільних доріг.

 

2.3.2. Гуманітарна сфера

Освіта

Забезпечення рівного доступу громадян об’єднаної територіальної громади до якісної освіти, виховання компетентної особистості є пріоритетом у діяльності освітян.

Мережа навчальних закладів відповідає освітнім потребам населення і сформована у відповідності з демографічною ситуацією та складається із п’яти  закладів загальної середньої освіти: Чукв’янська СЗШ І-ІІІ ступенів, Блажівський НВК, Звірська СЗШ І-ІІ ступенів, Воле-Блажівська та Бережницька СЗШ І ступенів.

Протягом 2017 року були здійснені заходи по тепловій модернізації Блажівського НВК, здійснена також  заміна даху та вікон Чукв’янської СЗШ І-ІІІ ступенів, заміна твердопаливного котла Звірської СШ І-ІІ супенів.

На виконання пріоритетів розвитку галузі освіти проводилась робота  щодо модернізації матеріально-технічної бази навчальних закладів, забезпечення дошкільних навчальних закладів сучасними дитячими меблями.

З метою підвищення якості надання освітніх послуг та здійснення навчально-виховного процесу у 2018 році визначені наступні завдання:

- забезпечення ефективної діяльності ЗЗСО;

- забезпечувати якісне харчування дітей, належні умови їх виховання;

- модернізація матеріально-технічної та навчально-методичної бази ЗЗСО;

- вжити заходів щодо організації регулярного підвозу учнів та вчителів, які проживають за межею пішохідної доступності до навчальних закладів

- вжити дієвих заходів щодо суттєвого поліпшення санітарно-гігієнічних умов перебування учнів у ЗЗСО (забезпечення сучасними меблями, шкільним обладнанням, будівництво санвузлів);

- капітальний ремонт закладу дошкільної освіти в с.Чукві;

- оптимізація мережі загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до демографічної ситуації в об’єднаній громаді та вимог якісної освіти  створення освітнього округу у складі опорної школи та філій.

 

Реалізація цих завдань дозволить забезпечити:

- підвищення якості надання освітніх послуг, зокрема, дошкільної;

- розвиток творчих здібностей учнівської молоді ЗЗСО;

- оновлення матеріально-технічної бази ЗЗСО.

- підвищення рівня науково-методичного забезпечення педагогічних працівників.

 

Культура

Культурно-освітню роботу в  Чукв’янській сільській раді  здійснюють 5 Народних домів, 5 сільських бібліотек та музей національно-визвольної боротьби.

Робота закладів культури спрямована на збереження і розвиток української національної культури, активізації діяльності закладів культури, шляхів збереження існуючої мережі і посилення їх ролі в розгортанні процесів національно - культурного відродження, поліпшення матеріально-технічної бази. Проводяться свята, фестивалі, конкурси, інші культурно-мистецькі заходи, пов'язані з відзначенням календарних та пам'ятних дат в Україні.

Основною проблемою культурно-освітнього спрямування в громаді є незадовільний стан Народного дому с.Звір, що значно ускладнює, а подекуди унеможливлює проведення культурно-масових заходів для населення, насамперед молоді. Також гострою проблемою є відсутність опалення у закладах культури, що практично робить неможливим їх використання у зимовий період.

Проблема наповнюваності бібліотечних установ новими зразками художньої, спеціалізованої та іншої літератури, яка б була цікава для молоді і могла відродити у неї культуру читання також потребує вирішення. Оснащення бібліотек комп’ютерною технікою та доступом до мережі  «internet»  дасть можливість створення  електронних бібліотек. Матеріальне оснащення закладів культури громади (музичні інструменти, сценічні костюми та ін.) також потребують заміни.

З метою забезпечення у 2018 році рівності прав та можливостей громадян у створенні, використанні, поширенні культурних цінностей, охорони культурної спадщини як складової національного культурного надбання визначені наступні завдання:

- збереження і розвиток самодіяльної художньої творчості;

 - сприяння збереженню та активному пропагуванню історико-культурної спадщини;

- комплектування фонду бібліотек новими надбаннями сучасної літератури та періодичними виданнями;

- організація змістовного дозвілля та культурного обслуговування населення.

Виконання зазначених завдань сприятиме:

- створенню умов для

- досягненню високого професійного рівня проведення конкурсів та свят;

- посиленню контролю за збереженням історико-культурної спадщини;

 

 

Охорона здоров’я

Основним пріоритетом системи охорони здоров’я в Чукв’янській сільській раді є забезпеченість мешканців вчасною і професійною медичною допомогою. Відсутність транспорту у закладах охорони здоров’я для надання швидкої невідкладної допомоги, а також  незадовільна матеріально-технічна оснащеність, насамперед ФАПів та незабезпеченість їх лікарськими засобами зменшує можливість надання повноцінної медичної допомоги.

З метою забезпечення населення об’єднаної територіальної громади якісною та доступною медичною допомогою визначено основні завдання на 2018 рік:

- підвищення ефективності роботи галузі шляхом її модернізації;

- зміцнення матеріально-технічної бази амбулаторійтаінших медичних закладів, доукомплектування їх сучасним медичним обладнаннямта санітарним транспортом;

- удосконалення кадрової політики:опрацювання питання направлення молодих фахівців на роботу в медичні заклади громади;

- покращенню медичного обслуговування матерів і дітей з метою запобігання материнській, дитячій та перинатальній смертності, захворюваності новонароджених, захворюваності населення на туберкульоз;

-проведенню профілактичних, лікувально-діагностичних та протиепідемічних заходів;

- санітарно-освітній роботі серед населення;

- посиленню пропаганди та стимулюванню здорового способу життя шляхом надання фізкультурно-спортивних і оздоровчих послуг в дитячих дошкільних закладах, загальноосвітніх школах;

- впровадженню енергоощадних технологій в медичних установах;

- проведення поточних ремонтів  ФАПів . 

 

Фізична культура та спорт

На території сільської ради функціонують  три футбольні поля, спортивні майданчики, спортивні зали в Чукв’янській СЗШ І-ІІІ ст. та Народному домі с.Чуква. Цей спортивний потенціал використовується під час проведення фізкультурно-спортивних заходів, спрямованих на покращення фізичного та культурного виховання місцевого населення.

З метою залучення широких верств населення до масового спорту, популяризації здорового способу життя та фізичної реабілітації, забезпечення максимальної реалізації здібностей обдарованої молоді в дитячо-юнацькому спорті, визначені наступні завдання на 2018 рік:

- створення умов для занять фізичною культурою і спортом для населення всіх вікових категорій;

- формування команд для участі в різноманітних змаганнях, конкурсах,   зборах, олімпіадах тощо;

- підвищення ефективності інформаційного забезпечення і впровадження   нових організаційних форм пропаганди фізичної культури і спорту;

- забезпечення ремонту, реконструкції та оснащення спортивних споруд.

- фінансування масових заходів з фізичної культури і спорту;

- фінансування благоустрою футбольних полів та спортивних майданчиків;

- збільшення кількості населення, представників різних верств, які займаються всіма видами фізкультурно-оздоровчої роботи;

- збільшення кількості дітей та підлітків, залучених до занять у секціях;

-облаштування спортивних майданчиків із штучним покриттям.

Виконання цих завдань дозволить забезпечити залучення більшої кількості населення до регулярних занять фізичною культурою та спортом, збільшення кількості команд учасниць в різноманітних змаганнях.

 

 

2.3.3.Житлово-комунальне господарство та благоустрій сіл

З метою забезпечення всіх категорій споживачів якісними житлово-комунальними послугами в сільській раді здійснюються заходи щодо реформування та розвитку галузі, а саме: із забезпечення функціонування вуличного освітлення населених пунктів об’єднаної територіальної громади, зокрема села Бережниця; із забезпечення підведення газопроводу до села Блажів.

Для забезпечення у 2018 році підвищення ефективності та надійності функціонування житлово-комунального господарства, поліпшення рівня благоустрою населених пунктів та якості надання житлово-комунальних послуг визначені наступні завдання:

- реконструкції мереж вуличного освітлення, установлення енергозберігаючих джерел освітлення та приладів диференційного обліку електроенергії у селі Бережниця;

- будівництво газопроводу до села Блажів;

- висипка та грейдеруваннявулиць в населених пунктах сільської ради;

- розчистка вулиць населених пунктів та доріг між нимивід снігу;

- викошування бур’янів внаселених пунктах громади;

- проведення випилювання аварійних дерев;

- ліквідація несанкціонованих (стихійних) сміттєзвалищ;

- очищення водоймищ загального користування ;

- підтримка в задовільному стані  братських могил, пам’ятників та обелісків.

- впорядкування сільських кладовищ;

- облаштування зупинки громадського транспорту в селах Бережниця,  Блажів, Воля-Блажівська

- проведення заходів з благоустрою прибудинкової території житлових будинків та організацій, установ, підприємств та проведення „днів довкілля“ для підтримки належного естетичного вигляду населених пунктів;

- забезпечення контролю за станом навколишнього природного середовища в сільських населених пунктах та в несанкціонованих місцях накопичення відходів;

- проведення робіт з озеленення та благоустрою шляхом організації масових заходів (суботники тощо);

- організація, відповідно до рішення виконавчого комітету оплачуваних громадських робіт з благоустрою територій населених пунктів, садиб одиноких пристарілих громадян, інвалідів, ветеранів війни та праці, місць масового відпочинку.

- залучення безробітних громадян, які перебувають на обліку у Самбірському міськрайонному  центрі зайнятості, до виконання робіт по благоустрою сільських територій на безкоштовній основі;

- залучення учнівської молоді до прибирання територій навколо  обелісків та догляду за могилами невідомих воїнів, надання посильної допомоги одиноким громадянам.

 

2.3.4. Охорона навколишнього середовища та техногенна безпека

Основними завданнями, що будуть реалізовуватись у поточному році  на поліпшення екологічного стану будуть:

- забезпечення охорони, раціонального використання природних ресурсів;

- ліквідації потенційних джерел забруднення довкілля;

- забезпечення безпеки життєдіяльності населення та швидкого реагування на природні та техногенні катастрофи,  забезпечення безпечного довкілля на основі сталого, збалансованого соціально-економічного розвитку об’єднаної громади.

Основними проблемами забезпечення в сільській раді екологічної та техногенної безпеки є:

- відсутність системи оповіщення та інформування населення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;

- створення не в повному обсязі місцевих матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та їх наслідків.

З метою забезпечення у 2018 році вжиття заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, ефективної ліквідації їх наслідків, раціонального використання та зберігання відходів виробництва та побутових відходів, збереження природно-заповідного фонду, припинення втрат біологічного та ландшафтного різноманіття визначені наступні завдання:

- ліквідація несанкціонованих звалищ, участь у місячниках «За чисте довкілля»;

- вивезення твердих побутових відходів з приватного сектору;

створення місцевих матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та їх наслідків.

Реалізація зазначених завдань сприятиме:

- підвищенню рівня захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;

- створенню надійної системи оповіщення та інформування населення про надзвичайні ситуації.

 

2.3.4. Фінансово-бюджетна ситуація об'єднаної

територіальної громади

Основною метою діяльності Чукв’янської сільської ради у сфері бюджетно-фінансової політики є формування достатніх ресурсів для фінансування пріоритетних напрямів соціально-економічного розвитку громади та підвищення ефективності використання бюджетних коштів. Сутність фінансово-бюджетної політики виявляється у поєднанні конкретних цілей та відповідних засобів, за допомогою яких вирішуються поставлені завдання.

Прогнозовані показники бюджету на 2018 рік.

Загальний обсяг очікуваних надходжень до місцевого бюджету Чукв’янської сіьської ради становить:

- доходи сільського бюджету на у сумі 17209700 грн, у тому числі доходи загального фонду бюджету - 17182500 грн, базова дотація – 2379900 грн, додаткова дотація 1739000 грн, освітня субвенція  - 7233900 грн, медична субвенція  -  2385700 грн,  доходи спеціального фонду бюджету 27200 грн.

Видатки сільського бюджету – у сумі 17209700 грн, у тому числі видатки загального фонду бюджету - 17182500 грн, видатки спеціального фонду бюджету 27200 грн.

Обсяг міжбюджетних трансфертів з сільського бюджету на 2018 рік у сумі 1954400 грн  бюджету м.Самбора.

Оборотний касовий залишок бюджетних коштів сільського бюджету  у сумі  40000 грн.

Резервний фонд сільського бюджету у сумі 40000 грн.

Захищені статті  видатки загального фонду сільського бюджету:

- оплата праці працівників бюджетних установ;

- нарахування на заробітну плату;

- придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів;

- забезпечення продуктами харчування;

- оплата комунальних послуг та енергоносіїв;

- поточні трансферти населенню;

- поточні трансферти місцевим бюджетам.

Серед платників, які забезпечують стабільні надходження до бюджету, варто назвати такі підприємства: ТзОВ «Агро ЛВ Лімітед», КНТ «Куйдич», ТзОВ «Чумак», ПП «Жасмін-Плюс»

В структурі надходжень податків і зборів по сільській раді найбільш питому вагу займають податки:

- податок доходи фізичних осіб – 2183700 грн;

- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 674000 грн;

- єдиний податок – 454800 грн;

- плата за землю – 104500 грн;

Для мобілізації коштів до сільського бюджету протягом року буде посилено контроль за повнотою сплати платежів до сільського бюджету,  терміни укладення договорів оренди на земельні ділянки, та їх реєстрація, а також залучення до сплати земельного податку та орендної плати суб’єктів господарювання, які використовують земельні ділянки для здійснення комерційної або виробничої діяльності без офіційного оформлення.

 

  1. Аналіз сильних сторін, можливостей розвитку, слабких сторін та загроз розвитку Чукв’янської сільської ради  (SWOT-аналіз).

З метою систематизації проблем і перспектив розвитку сільських територій Чукв’янської сільської ради  виконавчим комітетом сільської ради здійснено SWOT-аналіз, який дозволяє об'єктивно оцінити можливості всебічного розвитку території. Виділення слабких сторін дозволить розробити ефективні заходи щодо попередження проблем, які можуть виникнути при процесі розвитку. Сильні сторони дають підставу визначити потенційні можливості розвитку території.

 

SWOT – аналіз розвитку Чукв’янської сільської ради 

Сильні сторони

Слабкі сторони

1.

Вигідне географічне розташування об’єднаної громади

1.

Незадовільний стан об’єктів соціальної сфери

2.

Стабільний розвиток та висока продуктивність сільськогосподарської галузі

2.

Незадовільний стан транспортної інфраструктури та житлово-комунального господарства

3.

Наявність природних ресурсів( земельні,водні, лісові)

3.

Недостатній рівень розбудови інфраструктури

4.

Наявність вільних земельних ділянок для ведення бізнесу та інвестування

4.

Відтік працездатного населення та молоді

5.

Наявність сировинної бази для подальшої переробки сільськогосподарської продукції

5.

Відсутність кваліфікованих кадрів

6.

Наявність достатньої мережі соціальних об’єктів

6.

Дисбаланс попиту і пропозиції робочої сили на ринку праці

7.

Збереження національних традицій та багате історичне минуле

7.

Брак власних коштів підприємств для здійснення інвестування у подальший розвиток

 

 

8.

Недостатньо висока частка продукції місцевих товаровиробників на споживчому ринку громади

 

 

9.

Відсутня система поводження з твердими побутовими відходами  та їх утилізації

 

Можливості

Загрози

1.

Створення сприятливого інвестиційного клімату

1.

Нестабільна ситуація в країні, у тому числі через ведення військових дій

2.

Залучення коштів державних, регіональних, міжнародних програм для розвитку громади

2.

Демографічна та соціальна кризи

3.

Розвиток сільського зеленого туризму

3.

Політична та фінансова нестабільність

4.

Скорочення енергоспоживання через активне впровадження енергоефективних технологій

4.

Економічна криза

5.

Розвиток кооперативного руху на селі

5.

Підвищення вартості енергоносіїв та послуг житлово – комунального господарства

6.

Створення робочих місць

 

 

 

Проведений SWOT-аналіз виявив цілий ряд проблемних питань:

- брак власних коштів підприємств для здійснення інвестування в розвиток та недостатня ефективність державної грошово-кредитної політики, високі відсоткові ставки за користування банківськими кредитами та зменшення кредитування економіки у зв’язку з нестабільною ситуацією в банківській сфері, низький рівень розвитку страхового бізнесу;

- відсутність на законодавчому рівні стимулів щодо активізації інвестиційно-інноваційної діяльності;

- недостатній рівень розбудови інфраструктури громади, що має негативний вплив на залучення інвестицій;

- обмеженість бюджетних асигнувань у будівництво, зростання вартості будівельних матеріалів, транспортних послуг та енергоносіїв;

- недостатньо висока частка продукції місцевих товаровиробників на споживчому ринку громади;

- зменшення обсягів державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників значно стримує активізацію їх інвестиційної діяльності;

- відсутня система поводження з твердими побутовими відходамита новітні технології їх утилізації;

- дисбаланс попиту і пропозиції робочої сили на ринку праці громади, високе навантаження на одне вільне робоче місце;

- незадовільне кадрове забезпечення медичними працівниками в сільській місцевості; забезпеченість амбулаторіями; матеріально-технічна база лікувальних закладів;

- недостатній рівень гуманітарних послуг, необхідність продовження роботи щодо матеріально-технічного забезпечення, ремонту, реконструкції закладів освіти, культури та спорту.

Зазначені проблеми негативно впливають на розвиток основних галузей економіки громади, створення робочих місць, зростання добробуту  населення та є основними для вирішення у 2018 році.  

3. Цілі та пріоритети розвитку об'єднаної територіальної громади

Відповідно до Стратегії сталого розвитку України «Україна - 2020», Державної та обласної Стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року в громаді основна робота буде спрямована на максимальну мобілізацію ресурсів, розвиток сільських територій, забезпечення доступності та якості надання адміністративних послуг, підвищення якості освіти і медичного обслуговування, рівня соціального захисту, соціальних та інших послуг створення нових робочих місць та підвищення доходів населення .

Основні цілі та завдання Чукв’янської сільської ради  на 2018 рік:

- концентрація ресурсів бюджету на виконання пріоритетних цілей та завдань, визначених програмою розвитку Чукв’янської сільської ради  та спрямованих на соціально–економічний розвиток територіальної громади;

- формування збалансованого бюджету на основі реальних показників економічного і соціального розвитку Чукв’янської сільської ради  на засадах бюджетної децентралізації;

- формування сприятливого інвестиційного середовища;

- розширення бази оподаткування, створення сприятливих умов для розвитку виробництва та приватного підприємництва;

- забезпечення ефективного управління майном, що належить територіальній громаді, з метою збільшення надходжень до бюджету;

- забезпечення соціальної спрямованості бюджету та функціонування соціальної і гуманітарної сфери на рівні державних стандартів;

- підвищення прозорості та ефективності використання бюджетних коштів шляхом посилення контролю за дотриманням фінансової дисципліни;

- продовження роботи з оптимізації мережі закладів соціально–культурної сфери, удосконалення їхньої структури і функцій та зміцнення матеріально-технічної бази бюджетних установ;

недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати в бюджетній сфері та по соціальних виплатах;

- забезпечення в повному обсязі потреби в асигнуваннях на:

- плату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати;

- проведення розрахунків за електричну, теплову енергію, водопостачання, водовідведення та природний газ, які споживаються бюджетними установами і організаціями, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості із зазначених видатків;

досягнення сприятливого рейтингу інвестиційної привабливості Чукв’янської сільської ради  для залучення інвестицій.

Основні пріоритети на 2018 рік – реалізація першочергових завдань стратегії розвитку Чукв’янської громади :

- створення позитивного інвестиційного іміджу Чукв’янської громади;

- залучення міжнародної фінансової та технічної допомоги, приватних інвестицій для реалізації інфраструктурних та соціальних проектів;

- раціональне використання енергоресурсів у бюджетній сфері та житлово–комунальному господарстві;

- подальша розбудова соціальної та транспортної інфраструктури Чукв’янської об’єднаної територіальна громади, організація вуличного простору, орієнтованого на пішохідну та вело активність;

- подальше удосконалення діяльності виконавчих органів ради з організації та надання адміністративних послуг, збільшення електронних сервісів для громадян, в т.ч. в режимі on-line;

- збереження існуючих та сприяння створенню нових виробництв;

- вдосконалення комплексної системи адресної цільової допомоги та надання соціальних послуг, забезпечення додаткових до встановлених законодавством гарантій щодо соціального захисту окремих категорій громадян Чукв’янської громади;

- подальший розвиток первинної  медико – санітарної допомоги на засадах загальної практики сімейної медицини, підвищення якості надання медичних послуг;

- забезпечення прав та інтересів дітей, створення найкращих умов для їх життя та розвитку;

 

 

4. Основні завдання та механізми реалізації Плану

Основними завданнями Плану соціально-економічного розвитку є:

- створення умов соціальної захищеності населення, можливість приймати участь в економічній, політичній і соціальній сферах життя громад, забезпечення створення необхідних умов, які дають можливість вести повноцінний спосіб життя, підтримка жителів громади, які потрапили і перебувають в складних життєвих обставинах, забезпечення доступності медичної допомоги, культурно-дозвільних та інших послуг мешканців територіальної громади;

- посилення контролю за дотриманням вимог законодавства про працю, зайнятість населення та про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, забезпечення реалізації прав і гарантій працівників, недопущення випадків використання найманої сили без належного оформлення трудових відносин з роботодавцем;

- забезпечення високих стандартів навчання, активізація співпраці у сфері освіти та подальше покращення матеріально-технічної бази навчальних закладів, закладів дошкільної освіти.

- реалізації державної політики в галузі культури, створення оптимальних умов для розвитку культури, сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості;

- розвиток та утримання об’єктів соціальної інфраструктури, що знаходяться на території сільської об’єднаної територіальної громади з метою збереження та забезпечення ефективного функціонування і подальшого розвитку сфери послуг на селі для задоволення потреб населення в соціально-культурних та житлово-комунальних послугах;

- підвищення ініціативності та участі сільських жителів у вирішенні проблем сільської громади, тісна співпраця з органами місцевої влади, проведення урочистих подій, свят, направлених на згуртування громади та підвищення ініціативності, проведення спортивних заходів, тощо.

 Механізми реалізації Плану соціально-економічного розвитку громади

Завдяки проведенню реформи децентралізації об’єднані громади вперше отримали реальну можливість використати наявні фінансові ресурси для вирішення нагальних проблем громади. До цього часу проекти розвитку мали ситуативний характер і виникали лише при появі конкретного заходу, конкурсу чи ініціативи.

Спрямування інвестиційних потоків у різні сфери економічної та соціальної діяльності дозволить забезпечити вирішення основних соціальних питань та виконання планових надходжень до бюджету громади.

Для забезпечення ефективного використання бюджетних коштів передбачається концентрація видатків на заплановані  бюджетні призначення та виконання пріоритетних проектів розвитку всієї інфраструктури.

З метою належного виконання Плану будуть прийняті необхідні цільові галузеві програми. Необхідно забезпечити фінансування з бюджету громади першочергових заходів цільових програм, які реалізовуватимуться відповідно до пріоритетів даного Плану. Головні та першочергові заходи з реалізації Плану соціально-економічного розвитку громади на 2018 рік наведені в додатках до Плану.

5. Фінансове забезпечення Плану.

Для реалізації основних заходів Програми соціально-економічного розвитку Чукв’янської сільської об’єднаної територіальної громади передбачається використання коштів із різних джерел, а саме :

Охорона здоровя

Назва проекту

Загальна вартість

Джерела фінансування

Державний бюджет

Обласний бюджет

 

Місцевий бюджет

Інші джерела

Заміна вхідних дверей та встановлення перегородок КЗ амбулаторія ЗПСМ с.Чуква

10,00

-

-

10,00

-

Придбання медичного обладнання

45,00

-

-

45,00

-

 

Освіта

Назва проекту

Загальна вартість

Джерела фінансування

Державний бюджет

Обласний бюджет

Місцевий бюджет

Інші джерела

 

Заміна вікон у Чукв’янській СЗШ І-ІІІ ст.

300,00

300,00

-

-

-

Ремонт санвузлів Блажівського НВК

120,00

-

-

120,00

-

Заміна дверей ДНЗ Блажівського НВК

10,00

-

-

10,00

 

Заміна системи опалення у Воле-Блажівській СЗШ І ступеню

90,00

40,00

50,00

-

-

Заміна дверей в їдальні Звірської

СЗШ І-ІІ ст.

18,00

-

-

18,00

-

 

Культура

Назва проекту

Загальна вартість

Джерела фінансування

Державний бюджет

Обласний бюджет

Місцевий бюджет

Інші джерела

Перекриття даху та ремонт сцени

НД с.Воля-Блажівська

300, 00

-

135,00

135,00

30,00

Заміна вхідних дверей

Народного дому с.Блажів

25,00

-

-

25,00

-

 

Ремонт актової зали

Народного дому с.Чуква

700,00

350,00

-

350,00

-

Ремонт музею НВЗ с.Чуква

250,00

-

115,00

115,00

20,00

Придбання музичної апаратури

40,00

-

-

40,00

-

 

Благоустрій населених пунктів

Назва проекту

Загальна вартість

Джерела фінансування

Державний бюджет

обласний бюджет

Місцевий бюджет

Інші джерела

 

Ремонт комунальних доріг

500,00

-

250,00

250,00

-

Облаштування авто зупинок с.Блажів, с.Бережниця, с.Воля-Блажівська

70,00

-

-

70,00

-

Руслорегулюючі роботи с.Звір

900,00

-

900,00

-

-

Будівництво газопроводу у селі Блажів

2400,00

-

2160,00

240,00

-

Руслорегулюючі роботи с.Бережниця

150,00

-

150,00

-

-

Фінансування соціально-культурного розвитку об’єднаноїгромади

Назва проекту

Загальна вартість

Джерела фінансування

Державний бюджет

Обласний бюджет

 

Місцевий бюджет

Інші джерела

Реконструкція дитячого садка

5600,00

5000,00

-

600,00

1300,00

Реконструкція приміщення адмінбудинку сільської ради

60,00

-

-

60,00

-

Придбання меблів для адмінприміщення сільської ради

40,00

-

-

40,00

-

Встановлення дитмайданчиків у селі Блажів, Звір, Чуква

60,00

-

-

60,00

-

 

6. Моніторинг та оцінка ефективності реалізації Плану соціально – економічного розвитку

Для об’єктивної оцінки результативності реалізації плану необхідно ввести ряд індикаторів, що могли б візуалізувати отримані результати. Дані індикатори не є цілком об’єктивними, та за умов обмеженості джерел отримання інформації залишаються найбільш доступними.

Відповідно до вищезазначених завдань реалізації плану індикаторами результативності будуть:

- активізація робіт з залучення коштів міжнародної технічної допомоги та благодійних фондів для реалізації соціально-економічних проектів;

- забезпечення населених пунктів громади містобудівною документацією, що дасть можливість поліпшити інвестиційну ситуацію та визначити перспективи  розвитку територій;

- проведення інвентаризації наявного матеріально-технічного і ресурсного потенціалу та розроблення пропозицій щодо можливостей ширшого його використання;

- формування активного бізнес-середовища та громадянської свідомості підприємців;

- забезпечення сталого функціонування та розвитку житлово-комунального господарства;

- активне впровадження енергозберігаючих технологій, засобів обліку і регулювання споживання тепла, газу та електроенергії;

- поліпшення торгівельно-побутового обслуговування сільського населення;

- збереження історико-архітектурної та культурної спадщини, розвиток туристично-рекреаційного потенціалу;

- оптимізація мережі освітніх закладів;

- зниження рівня поширення негативних явищ у дитячому та молодіжному середовищі;

- сприяння розвитку інфраструктури, поліпшення стану доріг, підвищення рівня надання послуг з пасажирських перевезень;

          - поліпшення благоустрою населених пунктів;

- рівень безробіття;

- обсяг економії енергоресурсів;

- кількість відремонтованих, реконструйованих та новостворених об’єктів  інфраструктури;

- кількість діючих та новостворених фермерських господарств, підприємств народних промислів;

- кількість людей, що отримують соціальні послуги;

- кількість отримувачів адміністративних послуг;

- кількість проведених спортивних заходів;

- кількість проведених мистецьких заходів.

Також для проведення моніторингу застосовуються показники соціально-економічного розвитку на підставі даних територіальних підрозділів центральних органів влади. Відстеження динаміки відповідних індикаторів та показників соціально- економічного розвитку дозволять чітко відслідковувати ефективність реалізації плану. Моніторинг проводиться за підсумками року. Результати моніторингу оприлюднюються на офіційному сайті Чукв’янської сільської ради та в засобах масової інформації. Звіт про реалізацію плану заслуховується на сесії сільської ради. Контроль за реалізацію плану покладається на Чукв’янську сільську раду, виконавчий комітет, депутатів.

 

 

 

Секретар ради                                                                        Марія Кішка

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь